Derin bir nefes aldım, sabahın çiğ damlası tadını, denizin tuzunu, kokusunu içime çektim, doğan güneşin ufku kızıla boyamasını izledim ve yaşamak ne güzel şey dedim içimden.

18 Mayıs 2012 Cuma

KAHVE KEYFİ

Üniversite birinci sınıfta 3 ay kadar part time bir kafede çalışmıştım. Çocuklukmu merakmı hevesim çabuk bitti ayrıldım. O günlerden aklımda kalan en yoğun sahne büyük kahve makinasında cappucino yaptığım anlardır. Öyle keyifliydi ki gelen herkes cappucino istese diye düşündüğümü hatırlıyorum.

İri çekilmiş kahve çekirdeklerini kahve makinasının gözüne uygun oranda döker kolu yerine takarsın kızgın sıcaklıktaki su damla damla denebilecek miktarda kahvenin üstüne dökülür. Isıtılmış fincanda bu damlaları biriktirir kahvenin kokusunu içine çekersin. Sonra buz gibi sütü yüksek basınçlı hava vererek köpürtürsün. Son olarak fincandaki nefis renkli kahvenin üstüne kaşıkla bolca köpük koyar ve üstüne çikolata tozu serpersin. Görüntüsü bile iştah açar.




Capuccino içmekte kişiden kişiye değişir. Kimi önce çikolata tozuyla tatlandırılmış bu köpüğü kaşıklar, köpük azalınca kahvenin içine istediği oranda şeker koyup karıştırarak içer. Kimide (Ben:) hiç şeker koymadan köpüklü haliyle kahveyi içer ki dikkat fincanı indirince noel baba gibi görünmekte var :)))Capuccinonun yanına en yakışan yiyecek kruvasandır. Bu tadı ne tam tatlı ne tuzlu çörek kahveyle damakta harika tatlar bırakır.Tecrübe konuşuyooooor.


 Tabi birde türk kahvesi keyfi vardır ki o ayrı bir ritüel. Türk kahvesinin en önemli pişirme kuralı ateşin çok çok az olması, kahvenin uzun zamanda pişirilmesi bence. Hatta varsa sönmeye yüz tutmuş bir mangalın közüne oturtulan cezvede pişen kahvenin tadına doyulmaz. Tabi türk kahvesinin yanınada en çok lokum yakışır o yoksa illada çikolata. Bir de fal bakan bir arkadaş varsaaaaaa keyif ki ne keyifffff.





Bir yerde insanın bulunduğu mekan yediği içtiği şeylerin tadını etkiler diye birşey okumuştum (Nerde demeyin hiç hatırlamıyorum:).
Dışarıda delice bir yağmur yağarken sıcacık bir kafenin minik masasında sevgidiğinle içtiğin kahve insana ne duygular hissettirir düşünsenize.


Yada güneşli bir günde keyifli bir kahvaltıdan sonra gazete okurken içilen kahve.....

Kahve vazegeçilmez bir eğlence....................

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder