Derin bir nefes aldım, sabahın çiğ damlası tadını, denizin tuzunu, kokusunu içime çektim, doğan güneşin ufku kızıla boyamasını izledim ve yaşamak ne güzel şey dedim içimden.

21 Mayıs 2012 Pazartesi

PRATİK PATLICAN SALATASI

Neden pratik çünki sadece patlıcanları közleme aşaması var gerisi sadece karıştırma:)

2 patlıcanı alimünyum folyoya sarıyoruz. Elektrikli ocak üzerinde yada normal ocağın üzerine ızgara koyarak közlüyoruz. Direkt ateşe değecek şekilde közlemeye çalışmayın, folyo yanıyor ve patlıcanlar yanık kokuyor tecrübe edilmiştir :))

Közlenen patlıcanların, bir süre soğumasını bekleyip folyoyu açıyoruz ve kabuklarını soyuyoruz.

Patlıcanları bıçakla doğrayarak eziyoruz. Sonra bir çorba kaşığı tukaş paprika ve göz kararı sızma zeytinyağı ve tuz ekleyerek harmanlıyoruz.
Ayrıca kırmızı biber koymuyorum çünkü paprika yeterince acı.
Başka bir marka paprika kullanabilirsiniz, benim bunu seçmemin nedeni sarımsaksız olması.
İsteyenler bir iki diş ekstra sarımsakta ekleyebilir. Aslında sarımsaklı haliyle daha güzel olduğunu söylüyorlar ama dediğim gibi ben sarımsak sevmiyorum :(

Her tür yemeğe eşlik edebilecek bir meze ortaya çıkıyor.

AFİYET OLSUN......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder