Derin bir nefes aldım, sabahın çiğ damlası tadını, denizin tuzunu, kokusunu içime çektim, doğan güneşin ufku kızıla boyamasını izledim ve yaşamak ne güzel şey dedim içimden.

10 Haziran 2012 Pazar

BALKONUM İÇİN CİCİLER DİKTİM :)

Uzun zamandır balkon masası ve sandalyeleri için bir şeyler dikmek istiyordum, bugün planımı gerçekleştirdim. Dün tül bugün masa örtüsü maşallah bana:)

 Elimde desenini çok sevdiğim bir kumaşım vardı, kumaşı tersinden düz zemine yaydım. Üzerine dairesel kesim için ölçü almak üzere eski yuvarlak masa örtümü serdim ve dikiş payınıda düşünerek keseceğim hattı kalemle çizdim.

Çizgi boyunca keserek daireyi ortaya çıkardım. Kumaşın kenarını içeri kıvırarak iğnelerle sabitledim dikiş makinasında diktim.

Kumaş kenarları dikildikten sonra sonra örtü  bu şekilde görünüyordu.

Örtünün çok sade olmasını istemediğim için kenara kurdele dikmeye karar verdim.
Kumaşı düzüne çevirerek kenar için desene uygun aldığım kurdeleyi göz kararı aralıklarla pile vererek kumaşa iğneledim.

Sabitlediğim kurdele boyunca dikiş geçtim.

Masa örtüsü bitince saldalyelerin oturma yüzeyleri için ölçü aldım. Ölçü sırasında minderi sandalyeye sabitlemek için kullanacağım kurdele bağcıklarının yerlerinide tespit ettim.
Elimde kalan kumaş az olduğu için üste asıl desenli kumaş altada düz renkli bir başka kumaş kullandım.
Belirlediğim ölçülere dikiş payı ekleyerek alt ve üst için 2'şer parça kumaş kestim.
Kumaşların tersleri dışarı bakacak şekilde üst üste getirdim. Bağlama kurdelerini iki kumaşın arasına, aldığım ölçüye göre yerleştirdikten sonra kumaşları birbirine iğne ile sabitledim ve kenardan dikiş geçtim. Dikimde minder içini dolduracağımız kısmı dikmeden bıraktım.


Dikilip düze çevrildiğinde minder kılıfları bu şekilde görünüyordu. İçerlerine daha sert olması için pamuk doldurdum ve elimle vurarak düzelttim. Sonra da doldurmak için kullandığım kısmı dikerek kapattım.

Sonuçta ortaya böyle bir görüntü çıktı. Burada iki eksik görüyorum;
1.)Masa kenarında kullandığım tek sıra dikiş çok sade oldu, bir süre bu şekilde kullanıp düz dikiş üzerine ayrıca dekoratif dikiş geçeceğim.
2.)  Kalan kumaşım az olduğu için sandalyelerin sadece oturma yerlerine minder diktim ama sırtada minder olsaymış daha hoş olurdu sanki.
Bu eksikleride başka bir projede kapatmak üzere diyelim :) Sevgiler....

9 yorum:

  1. müthiş olmuş balkon! ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlemaki teşekkür ederim. sevgiler...

      Sil
  2. Takımın çok şık ve çoook cici olmuş, ıncık cıncık meraklısı olduğum için etraf ve masa üstü boş geldi tabii bana :)) Dolduracak mısııın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Foto çekicem diye okadar boş bıraktım şimdiki halini görmen lazım:) sevgiler...

      Sil
    2. E doğruuu, görmem lazım, görmem için göstermen lazım, göstermek için gene fotoğraf çekmen lazııım :))))

      Sil
    3. Bu sözleri görev adlediyorum ve bu akşam çekip senin için yüklüyorum Banuca :) sevgiler...

      Sil
  3. harika olmuş ellerine sağlık. Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim follow me. izlemeye aldım seni:)görüşürüz sevgiler...

      Sil
  4. desen çok güzelmiş ,kurdeleyle süsleme olmamış,basitleştirmiş ,dümdüz kalsa sandalyeye bağlama yerleri de kendi kumaşından olsa çok iyi olacakmış

    YanıtlaSil