Derin bir nefes aldım, sabahın çiğ damlası tadını, denizin tuzunu, kokusunu içime çektim, doğan güneşin ufku kızıla boyamasını izledim ve yaşamak ne güzel şey dedim içimden.

9 Haziran 2012 Cumartesi

BİR KAHVALTI MASALI...

Haftasonu kahvaltısı herkes için özeldir ama benim için ekstra özel çünkü hafta içi çok erken işbaşı yaptığım için kahvaltı yapamıyorum.
Bu cumartesi sabahıda kahvaltıya farklı birşey yapayım diye düşünürken evde tüketilemeyen bir sürü bayat ekmek olduğunu fark ettim ve değerlendirmeye karar verdim.Bu tarifin adı yok tamamen yaratıcı hanımların ürettiği birşey ve eminim çoğu evde de yapılmaktadır.

Önce bayat ekmekleri 1 parmak kalınlığında dilimler halinde yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim.
Üzerlerine konulacak malzeme konusunda evde ne varsa o olur diyebilirim.

Ben 3 çeşit malzeme kullandım:
1.) Biraz beyaz peynir 2 yumurta ve yarım su bardağı sütü çırptım,
2.) Dana ve tavuk jambon üzerine dil peyniri koydum,
3.)Dil peyniri üzerine şeri domates koyup kekik serptim.
2. ve 3. malzeme kullandıklarımda, ekmekler çok kuru olmasın diye her dilim için bir çorba kaşığı kadar süt ile ekmekleri ıslattım.

200 derecelik fırında 15 dakikalık pişme sonunda ortaya böyle bir sonuç çıkıyor, hoş değilmi? 

Haziran geldi geçecek demeden balkonumuzda kahvaltı yapmak nasip oldu. Esiyormu, serinmi , çocuklar üşürmü derken hadi bir cesaret dedim ve kahvaltımızı balkona hazırladım. Çokta iyi yaptım, açık havada birşeyler yemenin keyfi tartışılmaz sanırım.

Bu da benim minik balkonum sandalye minderleri ile masa örtüsü takım olacak şekilde bir proje var kafamda yakında ortaya çıkar inşallah. :)

Kahvaltı bittikten sonra bıdıkları içeri yolladık, onlar pepemi, transformersmı izlenecek diye tartışa dursun bizde damla sakızlı türk kahvesi ile damla sakızlı lokumlarımızı yedik içtik. Her ikisi de İstanbul turunda alındığı için İstanbul'unda kulaklarını çınlattık :)  

9 yorum:

  1. evet kahvaltının mutlulukla kesinlikle bir ilgisi var =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemakicim bende bu sözü çok severim ve inanırım.Sevdiklerinle, uzun sohbetlerle şenlenen keyifli kahvaltı sofralarıyla dolu bir haftasonu geçirmeni dilerim. sevgiler...

      Sil
  2. Canım çok güzel bir tarif olmuş,ellerine sağlık.Kahvaltı sofrana da bayıldım, dediğin gibi haftasonu kahvaltılarının tadı bi başka oluyor.Hele de mevsimlerden yazsa.Mutlu haftasonları diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kanelo teşekkür ederim canım. Bende güzelliklerle dolu bir haftasonu geçirmeni diliyorum. sevgiler...

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banu ablacım acemi bloger olarak yorumu siliverdim döndüremiyorum özür dilerim. Yazdıkların aklımda desem affedermisin:)
      Öncelikle güzel sözlerin için teşekkür ediyorum ve beğendiğin tepsiyide ben boyadım. Çok öpüyorum sevgiler...

      Sil
  4. Olsun şekerim, okumuşsun ya :)
    Tepsin harika gerçekten, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Kahvaltı bence en harika öğündür :) Balkonda kahvaltı ise candır :)
    Sofran çok güzel gözüküyor. Karnım da acıkmıştı zaten ekmekleri ağzıma atasım geldi :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Deniz.Sevgiler...

    YanıtlaSil